perjantai 30. elokuuta 2013

En tiedä, sanonko sittenkään kyllä puvulleni...

Minua vaivaa, etten saanut hankkimastani puvusta sitä wow-fiilistä.
Olen katsellut kuvia puvusta päälläni ja tajunnut etten ole siihen siihen ehkä niin tyytyväinen kuin oletin, osaltaan tämä johtuu vartaloni hassuista mittasuhteista, yläruumini todella on "lyhyempi" kuin jalkani ja nykyisessä puvussa on korsettiosa mielestäni liian pitkä vartalooni. Ja toki tietysti se, että tämä puku ei ollut sitä mitä olin ikinä ajatellutkaan (tästä muuten tuli mieleen että seuraavaksi voisin kirjoittaa siitä mikä kaikki on muuttunut mielessäni kuukauden sisään!)
En siis ikinä kuvitellut pukeutuvani muhkeaan pukuu, vaan pelkistettyyn, a-linjaiseen, mieluiten pitsiseen jossa olisi soma rusetti rintojen alla koristamassa, lyhyellä laahuksella.
Nykyinen pukuni on kaikkea muuta. Kaunis se on, todella kaunis, siitä ei pääse mihinkään, mutten pääse yli siitä tunteesta ettei se ole se oikea.

Niinpä päätin että varaisin ajan ensiviikoksi Niinattareen ja menisin rohkeasti kysymään millainen puku minulle oikeasti ammattilaisen mielestä sopisi ja mahdollisesti jopa näyttäisin kuvaa puvustani ja kysyisin onko pelkoni aiheellinen. (Saako näin edes tehdä? Onko se töykeää?)

Rahaahan uuteen pukuun ei olisi, ei oikeasti todellakaan, mutta en halua tyytyä pukuun ja katsella monen vuoden päästä kuvia ja todeta, miksen tehnyt tunteelle mitään...  Mutta toisaalta, jos löydän sieltä jonkun kauniin puvun, voin koittaa metsästää sitä käytettynä, kun aikaahan tässä vielä kuitenkin on :)

Hui! Onko teistä monelle käynyt näin?

4 kommenttia:

  1. Mulla on kans puku ongelma. Oon tällä viikolla vetänyt päälleni eri liikkeissä noin 20 pukua ja moni on ollut ihana mut odottelen wau-fiilistä. Epäilen jo et tuleeko sellaista ikinä..

    VastaaPoista
  2. Mä olen pohtinut tuota wow-fiilistä... Onko sellaista olemassakaan vai onko sellainen mielikuva luotu noilla häämekko-ohjelmilla?
    Olen miettinyt sitä, että ehkä oikeasti kyse onkin siitä, että mä odotin itseltäni jotain suurempaa reaktioita kuin osaan antaakaan.
    Ehkä sitä itkua ei kuulukkaan tulla... En mä tiedä, mutta asia on jäänyt mieltä kaivelemaan ja toisaalta, enhän mä koskaan ole päässyt hypistelemään noita mekkoja liikkeeseen ja sehän nyt jokaisen morsiamen on tehtävä :)

    VastaaPoista
  3. Kaikki on varmaan näiden juttujen kanssa erilaisia. Toisille tulee tippa linssiin, toisille (kuten mulle) ei. :D Omalla kohdalla tosin tipattomuus ei missään nimessä tarkottanu sitä, etteikö puku olisi ollut nimenomaan just se ainoa ja oikea. Sitä se on mun mielessä tänäkin päivänä. Se on kaikista kaunein ja mun näköisin mekko, jota maailmasta löytyy. Siitäkin huolimatta, että mä kävin kyseistä pukua sovittamassa kai 5 kertaa liikkeessä ennen ostamista. :D Oikeesti mä tiesin melkeen varmaks jo ekalla kerralla ja satavarmaks tokalla, annoin ehkä turhaan tyhmän myyjän hämätä kommenteillaan siitä, että "noin kapea pukuhan on enemmänkin iltapuku kuin kunnon häämekko". Ei tarvinne sanoa, että meillä oli myyjätytön kanssa pikkusen erilainen maku. :D Mä tiesin alusta asti, että puku saa olla nimenomaan kaikkea muuta, kuin kermakakku ja että haluan ehdottomasti kokopitsisen, yksinkertaisen ja ihan vaan vaatimattomasti täydellisen mekon. Ja sen sain.
    Oman täydellisen mekon kanssa alttarille kävelleenä kehotan kyllä käymään liikkeessä sovittamassa, jos yhtään siltä tuntuu. Parhaillaan sovitusten jälkeen tuntuukin siltä, että sun olemassa oleva mekko onkin ehkä just the mekko. En usko, että se välttämättä tuntuu heti siltä, varsinki jos tosiaan et oo muita käyny sovittamassa. Ne onnenkyyneleet oikeesti on ehkä vähän hollywoodia. :D Mut kyllä mä väitän et jos muutaman kymmenen mekkoa pistät päälles, on sulla ainakin aika vahva käsitys siitä, mikä se on, mitä oikeesti haluat. Jos se on jotain muuta, go for it. Ehdottomasti. :)

    VastaaPoista
  4. Mun tuntemuksia siis varmasti hämää mun ensirakkaus, mekko jonka löysin netistä, oisko ollut Provi-mikä-vittu-se-nyt-oli-joku, täydellinen pitsiunelma... Mä en pysty unohtamaan sitä, mutta valitettavasti sillä on hintaa aivan liian paljon...
    Pakko se on mennä kokeilemaan, se mullakin on takaa-ajatuksena myös, että jos muita mekkoja kokeilemalla tajuaisinkin että käsissäni on jo THE MEKKO... :)

    VastaaPoista

Sana vapaa :)